fredag 28 oktober 2011

TGIF ;)

Nova, Izzy och Mika
En ytterst händelserik fredag fast den knappt har börjat. Vi gick till rasthagen där två unga schäferhanar just gått in. Det var inte helt lugnt och sansat om vi säger så. Magi och Smart sa ifrån bra, men Doris blev rädd och sprang till Anna. Leo var jätteduktig och karlakarl, imponerande för en knatte på något kilo med attityd som en rottweiler. En av Jennys hundar blev stressad och tog ut det på Izzy som blev rädd. Vi bestämde oss för att gå runt växthusen istället.
Smart

När vi gått ut börjar plötsligt den yngste schäfern skrika gällt som ett billarm i flera minuter, så Anna lämnade över sina hundar och gick in för att fråga om vi kunde hjälpa till. Magi passade på att försvinna in i buskarna och Izzy klistrade fast sig vid rasthagens stängsel efersom matte var innanför. Det visade sig att valpen sprungit rätt in i bänken, men haltade inte, var bara chockad, och vem kan klandra honom. Hoppas hans rygg höll.

Jenny gick hem och Anna och jag fortsatte runt växthusen. När vi kommit till dagiset mötte vi en dam som tappat bort en liten vit hund som heter Rasmus och letat efter honom i 20 minuter. Eftersom jag är alltför bekant med detta problem tog jag hennes nummer och så gick vi för att leta efter honom åt ena hållet och hon gick åt andra hållet. Innan vi kommit 100 meter ropade ett annat hundgäng framför oss och frågade om vi tappat bort en liten vit hund. Han hade tydligen slagit följe med dem ett tag. Så jag ringde matte och vi kopplade den lille busen och gick tillbaka.

Efter detta intermezzo gick vi till ängen för att låta hundarna busa av sig. Ingen var intresserad utan vi hade en flock full av grävlingar och får. På vägen hem hittade några av hundarna ett intressant träd. Intressant såtillvida att någon haft toalett bakom det. Äckelhundar! Det upphör aldrig att förvåna mig hur människor kan vara förtänksamma nog att ha med toapapper åt sig, men hänsynslösa nog att inte plocka upp efter sig. Det är ännu äckligare enligt min åsikt.

Nova och Tosca
 Nu väntar jag på att Extreme Home Makeover ska börja och sedan tillbringar jag eftermiddagen med teve och datorn, med sovande hundar omkring mig. Precis som vanligt.

Inga kommentarer: