torsdag 1 september 2011

Temadag

Idag åskade det hela eftermiddagen, något Mika tyckte var suspekt, men inte läskigt. Tosca höglöper och Doris har precis löpt färdigt, och båda vänder sig till Mika som varande äldst och trygg, också troligen för att Smart, Magi och Nova är kastrerade. Sen att jag är med är inte lika relevant i det här sammanhanget, tack och lov. ;)

Promenaden var ovanligt tematisk. Varje hund hade en "replik", och dennna replik upprepades hela promenaden.

Smart: Kan vi inte gå tillbaka till katterna? Skynda sölkorvar!
Tosca: Var är pojkarna?
Doris: Ska bara kissa först.
Mika: Ska bara lukta först.
Magi: Attans, hon såg mig. Super, då kanske jag får godis!
Nova: Jag hörde inget. Inget alls. Bara vinden i träden och sorken i jorden och bilen på vägen därborta. Ingen alls som ropade på mig...
Jag: Nova, sluta lek karusell runt mig.

Bild från i juli, Tosca gör sitt "skäms".














Inga kommentarer: