torsdag 19 maj 2011

Nyheter

Det pågår en del här hemma nu. Len var här i helgen och hjälpte mig plantera om mina växter, så nu är balkong och fönster fyllda av glada blommor. Tack Len! jag ser också verkligen fram emot mormors födelsedag i år, tänk att hon blir nittio år!!

Sen jag skaffade god man har min ekonomi drastiskt förbättrats och nu har jag så smått börjat planera framåt.

Dels har jag ansökt om färdtjänst, eftersom det är riktigt besvärligt för mig att ta mig runt till läkare och sånt. Jag hoppas det går igenom.

Jag har i många år velat operera mina ögon mot närsynthet med laser, men av olika skäl har det inte gått att göra förrän nu, så det ser jag fram emot och är orolig för. ;P Informationen om hur man mår efteråt var lite skrämmande, men så vet jag ju att jag i allmänhet hanterar smärta bra.

Jag har också på allvar börjat fundera på omtapetsering och sånt, eller målning åtminstone. Jag tror jag fallit för tevereklamen för Lady Pure Color från Jotun. Tycker den färgen skulle vara snygg i sovrummet.

Jag har dessutom fått flera inbjudningar i sommar, så eventuellt gör jag två utlandsresor, en till Spanien och en till England. Det vore jätteroligt att träffa mina vänner igen, det var längesen vi sågs nu. Det krävs bara att den här dåliga perioden jag har går över ordentligt igen.

Inga kommentarer: