fredag 21 november 2008

Vinterns första snö

Imorse när Mika och jag gick ut var världen vit. Cirka tre centimeter vit, faktiskt, och ett ymnigt snöfall gjorde sitt bästa för att göra allt annat vitt, även oss, och lyckades naturligtvis jättebra eftersom jag har glasögon. :D

Vinterns första snö följdes av vinterns första vantstöld, hundjakt samt is-under-snö-dubbelvurpa. Först Mika, sen jag. Men det hindrade oss inte. Vi mötte Spindelmannen, en yttepytteliten whippet eller så som ser ut som en spindel i koppel med fyra ben. Jag kommer aldrig ihåg hans riktiga namn, men Mika och han tycker jättemcket om varann. Särskilt nu då, eftersom Mika har för sig att hon fortfarande höglöper... Så det blev lugnare sen när vi mötte en fyramånaders vit schäfervalp. Mika försökte flirta in sig hos honom också, fast med mindre framgång, tack och lov.

Hemma är allt tämligen skönt just nu. Jag har kommit igång med mina läkarbesök och så igen, och trummat upp lite nytt hopp och mod fast senaste veckan varit otroligt smärtsam. Sebastian och Suvi har provbott ett par dagar hos en kompis, och ska få bo där lite till efter helgen. I övrigt är vi sams och har haft rätt roligt och avslappnat.

Inga kommentarer: